lördag, maj 02, 2009

Kravlös

Jag har inga större krav på livet. En kall öl duger gott åt mig.



Fast om någon prompt skulle kräva mer krav på livet ur mig så visst...

Ett par funktionsdugliga ben, ett jobb, en större lägenhet (fast givetvis placerad på Fläskberget), en trisslot som ger 50.000 i månaden under 25 år, Stryk det där med jobb förresten för jag kan ju leva på trissvinsten, en ny bil, en långa natten med min gamla halogenlampa, ett stort rum enbart för tv-spel med projektor och surroundanläggning, en snygg barnflicka, en egen tidning (ett livsstils magazin alá AspLövet), en sommarstuga i Malingarna, Äsch! vi säger väl 2 nya bilar, en egen vip-stol på Jukola, ett eget bryggeri, en egen guldfärgad baja-maja på tävlingarna, att Älgdrevet återuppstår (OBS! endast om jag fått ett par funktionsdugliga ben, annars kan det vara), äga en pub som ska heta "Min Pub" och om möjligt en Elf-kompass.

Mer än så skulle jag inte kräva om det nu behövs mer än den kalla ölen.

Inga kommentarer: