tisdag, maj 01, 2012

Terrassträning


Jag har någonstans i bakhuvudet fortfarande som mål det här året att vara med på SM i MTB-O. Långdistansen. Det där andra kortare krafset ids jag inte lägga tid på. Förberedelserna går i alla fall bra. Jag skaffar prylar. I mängd. Nu senast testar jag ett helt nytt kartställ. På terrassen. Det kommer finnas i en Putik nära dig inom kort. *snikar in smygreklam* Märk dock. Terrassen. Vad gäller träning så ligger det inte i paritet med nya prylar. Jag litar på materialet den här säsongen. Träning är så jäkla överskattat. Viktigast är ju ändå att bli trött och att få kramp. Mycket lättare otränad har det visat sig. Vem hade trott det.



5 kommentarer:

Leif sa...

Jaha! En plastbit på en förvuxen klädnypa - kallar du det kartställ? Hur mycket kostar det då - 1500 spänn?

AspLövet sa...

Ja, det är väl en lika god produktbeskrivning som något annat gissar jag. Plastbitarna kostar 350:-

VJ-löparn sa...

Kör du rulle på terassen eller sitter du bra på cykeln och lutar dig framåt i fartställning?

AspLövet sa...

Jag sitter 1 timme i en skön terrassfåtölj med en kall öl och låtsas cykla genom att titta på cykeln. Sen går jag upp och vänder på cykeln, sätter mig igen, med en ny öl, och simulerar att jag cyklar hem. Bra träning fan!

Anonym sa...

Snart börjar Girot. Då kan du ta rediga långpass i soffan!