onsdag, april 11, 2012

Jobbe?

 
Det här gör jag inte om. Celldelar mig själv. Av någon outgrundlig anledning har två mycket nära distrikt beslutat sig för att arrangera dubbeltävling samma helg. Dom vägrar prata med varandra tydligen. Bägge förlorar och AspLövet springer åt två håll samtidigt. Försöker dela upp Putiken i två lika stora delar och bara det är ju jobbigt. Jag beslutar mig för att skicka våtsockor norröver och shortsen söderut. Varför undrar jag själv. Dom däringa 08:orna gillar sprint så dom kommer nog förköpa sig på klädesplagg där man visar hud. Våtsockor går hem i Lunsen. Heja Norrland. Ikväll går jag inte hem i vanlig sen tid utan senare än vanligt. Hem för att sova. Så mycket för liv.

Jag är sjukt sugen på att sitta i en skog vid en sjö på en veranda smuttandes på en finwhiskey. Men det är få förunnat. Jag vet dock en som gör det. Han sitter i en skog vid en sjö på en veranda smuttandes på en finwhiskey. Om ni stöter på honom, legenden Letro-Lennart, där ute kan ni hälsa från AspLövet. Sånt här är ju vardagsmat för honom så han stressar inte upp sig. Säg att på Fläskberget finns det varken sjökant eller bastu och att han borde skämmas. Skämmas på ett bra sätt. Nu ska jag räkna pannband och sortera skor. Ni andra kan se någon usel dokusåpa så länge. Själv ska jag försöka gå och lägga mig innan jag ska gå upp. Lite Jukolastyle alltså. Skål. In my dreams.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Två legender - Letro och Asplövet!

Erik S sa...

Saknas bara Seppo Keltamäki så är treenigheten komplett!