tisdag, november 22, 2011

Från Attundaland och hem

 
Provade en ny träningsrutin idag. Hoppade av pendeln i Rotebro och lufsade hem. Det blev längre än beräknat. Och risigare. Mycket risigare. Klättrade bland sly och vass längs med Edssjön en bit och hade fullt sjå att springa ifrån min dimmiga andedräkt. Sprang dessutom både krokigt och snett vilket inte gjorde färden kortare. När jag var klar hade jag hade jag knappt kommit hem. Vilket, för er som inte förstår, betyder att jag blev trött innan det tog slut. Jag fick inte ont i knäna och gubbvaderna strejkade inte mer än nödvändigt. Jag vet inte vad det ska betyda. Det här är något helt nytt för mig.
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt hem ligger i hjärtat av Attundaland!

AspLövet sa...

Nädu...

Hjärtat av Attundaland är Attunda Tingsrätt vid Sollentuna station. Det är dit dom forslar alla ligister från Malmvägen (Rotebros stolthet).

Fläskberget nämns inte alls i samband med Attundaland

"Attundaland är ett historiskt geografiskt område; ett av de forna uppländska folklanden. Som namnet anger omfattade regionen åtta hund, senare hundare och så småningom kallade härader. Bestående av Bro, Färingsö, Sollentuna, Vallentuna, Seminghundra, Långhundra, Sjuhundra och Lyhundra. Till Attundaland räknades dessutom Södra Roden, vars namn antas ha en koppling till den förmedeltida ledungsorganisationen.

Attundaland var i likhet med de andra folklanden en egen lagsaga fram till 1296, då det sammanslogs med Tiundaland, Fjädrundaland och Roden till Upplands lagsaga.
"

Gobanen sa...

Kanske ditt hjärta ligger i Attundaland?

AspLövet sa...

Det var ett jävla tjat. Hade jag hyst den minsta sympati med Attunda hade jag väl bytt till den klubben kan man tycka. Men jag har fullt upp med mig själv.