måndag, september 26, 2011

Ibland behövs det inte så mycket extra

 
Eter att ha varit ute på dom flesta hösttävlingarna i regionen får jag ofta frågan, av mig själv, om det var något som stuckit ut från alla dessa slentriantävlingar som rullar på i samma gamla hjulspår sedan Kompassrosens dagar. Eftersom jag mestadels står bakom ett plywoodbord och säljer pannband så kan jag inte uttala mig om varken terräng eller banor men det är faktist en liten händelse som gav guldkant till AspLövets höstliv.

På en av tävlingarna hittade jag Laxmackor i markan. Laxmackor med Hovmästarsås märk väl. Det föll en tår på mina kinder samtidigt som jag åt tre stycken. Alla sega ostfrallor, torra vetebullar och okokta korvar man tryckt i sig genom åren förträngdes för all framtid.

Nu undrar säkert alla vilken klubb som bjöd på dessa läckerheter. Det tänker inte jag berätta. Det är som med kantarellgömmor. Vissa saker vill man ha i fred. Inte för att jag plockar svamp men typ nåt sånt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför alltid Järla