fredag, juli 01, 2011

Midnattsgaloppen dag 1

 
Låt oss få en sak ur världen direkt. Detta är en sjukt fantastiskt terräng. Sjukt. Man får nästan en overklighetsupplevelse när man tar sig fram på hängmyrarna. Varken ord eller bilder kan beskriva terrängen. Så det var mer lyckorus på fjellet än något annat. Så. Karta och terräng var inte av denna värld. Punkt.

Tyvärr länmnade banläggningen mycket övrigt att önska denna dag. Jag är för långsträckor men det blev mycket dödkilometrar på denna bana. Rakt på är aldrig fel men i detta fall var det ALDRIG FEL. Man borde ha kunnat göra MYCKET mera av banorna denna dag. Det var en besvikelse.

Men terrängen.

SKOGSPORR!


Analys av banan:

K1: Bra skråsträcka direkt från start. Får den fint lite svagt ovanifrån.

K2: Så fort man kom upp på det gula såg man berget man skulle över och på väg ner från nämnda berg såg man den öppna mossen framför kontrollen. Lätt.

K3: Transport till stigen och sen valfri variant ut från den. Extremt öppen skog runt stenen som var Gotlandsstor. Detta förstod jag först här efter att inte ha sett några andra stenar på hela banan trots att jag sprang förbi dom.

K4: Transport. Transport. Transport. Kom ändå lite vänster upp mot kontrollen då jag gled av det gula spåret på märkligt sätt. Vacker kontrollpunkt i alla fall.

K5: Rakt på. Sjumilasikt och grymt fasta hängmyrar. Eufori att löpa denna sträcka. Kontrollpartiet var gles parkterräng. Busenkel. Skum banläggning började mina tankar tänka så här dags.

K6: Sa jag skum banläggning? Vad hände här?

K7: Följ upptrampade spår till den svåra sistakontrollen.

Näee... Stort minus för banan.

Desto större plus för terrängen.

SKOGSPORR!
 

4 kommentarer:

Kula sa...

Skogsporr?! Ja, de e ju lördag...

en djefla man sa...

Yey! Me like SKOGSPORR!

Thomas sa...

Varför heter kartan Tsunami?

AspLövet sa...

Bra översättning där. Man bara sveptes med och njöt av färden.