fredag, november 05, 2010

Feberdröm

 
Schhh...

Jag har vaknat.

Oväntat.

Hade en dröm i natt där jag smög runt på alla veteranligor runt omkring i Sverige och dödade gamla gummor och gubbar ute i skogen. Splatterhouse goes Luffarligan liksom. Jag plockade dom en efter en. Ett par vid första kontrollen med spikskor hårt i ryggen. Några som körde stigen runt till 3:e mötte en rejäl jäkla stock i bakhuvudet. Ett par stöp i en tvåstrecksmosse. Huvudstupa först helt enkelt. Men dom flesta föll utför branten vid 6:e av någon märkligt knuffande anledning. *visslar oskyldigt* När jag var klar och skogen låg tyst insåg jag att den sista orienteringsreserven i landet hade tömts torr. Det fanns bara jag kvar. *vinkar lite nervöst* Det var kanske inte så smart. Jag skyller på febern.

Jag vaknade utan ånger.
 

3 kommentarer:

AEMO sa...

Ha ha ha. Jag som tänkte bjuda in dig till en Natt-OL tävling som går nästa helg men nu vet jag inte om jag vågar ha dig i skogen samtidigt som jag själv är där?

Höll dock på att skratta ihjäl mig när jag läste om dina förslag till 10-mila förändringar (ruffel o båg från din gamla blogg) så f-n, här kommer i alla fall infon om denna anrika tävling.

Höknatten 13 nov!
http://www.hoknatten.se

Tävlingen är dock i Sundsvall...

UlfSun sa...

Ja jävlar! Lite haloweenkänsla i veteranspåret skulle kanske pigga upp. Jag tror du kanske har ett synopsis till en förmodligen osäljbar deckare här.

Leif sa...

Glöm inte den gamla devisen "Allting går att sälja med mördande reklam..." (OBS! medvetet skämt).
Att det går att sälja betyder tyvärr inte att det är värt att läsa, men det är en annan femma.