fredag, oktober 08, 2010

Tjejer kan men jag kan mer.

 
Tjejer brukar ju säga att dom kan göra två saker samtidigt. Och det är ju imponerande. Bra för dom och så där. men AspLövet har inte tid att göra två saker samtidigt. Då skulle dygnets timmar ta slut redan till lunch. AspLövet måste konsekvent ligga på tre till fyra simultana aktiviteter om schemat ska gå ihop.

Som ikväll. Jag packar godispåsar, för ett stundande kalas, till ett mindre rykmentti samtidigt som jag med den andra handen klipper ringar i OCAD till Natt-DM och på det dricker whiskey. Inte med någon magisk tredje hand som man kanske kan tro utan med ett hederligt sugrör. Ett rosa. Så opassande. Lite tjejigt så där. Men det är ju bara tre saker? Ja men desssutom pratar jag med mig själv och försöker bena upp vilken placering jag hade kunnat komma på, om benen var i gammal god form, ifall jag sprang 25manna. Helt själv. Alla 10 sträckor. Inte 25 alltså för någon chans måste jag ju få men eftersom jag är schizofren så blir det nog uppemot 25 sträckor i slutändan ändå. 51,1 km hade banorna blivit. Rätt bra hade jag nog kommit. Jag nöjer mig med det.
 

Inga kommentarer: