fredag, september 24, 2010

Redan i tidig ålder visste jag vad det borde handla om

 
Det visar sig när jag bläddrar i mina gamla kartpärmar att jag redan i tidig ålder hade min vision över vad orientering borde handla om klar för mig.

På en sida i min träningsdagbok från 1981 (1:a års H15-16) har jag ritat nedanstående "Dröm Bana". Det glädjer mig att jag redan då var emot kulturmark. Parker och stadsorientering fanns tack och lov inte på världskartan i min ungdom.

"Mycket starkt kuperat"

Jo jag tackar jag.

6 kommentarer:

N'Gugi sa...

Helt fritt for sommerfugl (fjäril) og passering av arena! Deilig konsept! Eneste minus må være at det kunne vært et skikkelig langstrekk..

Palmis sa...

Liknar min drömbana i H45 - som dock är en utopi nuförtiden.

Anonym sa...

Palmis>>Var det inte okej H45-bana i Avesta i lördags? Såg bra ut iaf

Anonym sa...

Palmis>>Var det inte okej H45-bana i Avesta i lördags? Såg bra ut iaf

Palmis sa...

För kort och kontrollerna bitvis på fel ställe (i löpriktningen). Skulle hellre sprungit H18E

Leif sa...

Jag tyckte också att kontrollerna var på fel ställe - d.v.s. inte där jag var och letade...