måndag, juni 14, 2010

Lågtryck med inslag av regn och ett jävla rusk.

 
Jag börjar misstänka att mina knän går igång på värderomslag. Hela helgen har dom knakat och värkt utan egentlig orsak. I natt hade jag en sån molande värk i ena knät att till och med fåren jag räknade skakade medlidsamt på sina huvuden. Den här helgen har ju varit extremt lågtryckt med regn och rusk så det är kanske just därför mina knän gnällt. Jag kan bli 2000-talets Enok Sarri. Istället för att spå kommande väder i fisk och renmagar så låter jag mina knän göra jobbet. Var tredje timme går jag ut bakom Fläskberget och ställer mig naken på en slyklädd bergskant. Där låter jag sen mina trötta knän bestämma vad som väderkomma skall. Jag kommer bli lika väderkänd på radion som Svenska Högarna och Söderarm.
 

Inga kommentarer: