lördag, april 10, 2010

Skönt att kunna skylla på andra

 
Morgonen efter att Grymnatta skulle ha körts valde jag att ta en rekognoceringstur i tävlingsmarkerna. Jag kunde snabbt konstatera en sak. Med tanke på att det var 99% barmark, om jag rundar av till närmaste heltal och i den ekvationen är snäll mot vintern, så ska vi nog vara glada att det var markägarna & jaktsnubbarna som krävde att tävlingen ställdes in. Hade vi ställt in på grund av snömängden hade vi idag fått stå lätt framåtböjda med byxorna nerdragna till fotknölarna obehagligt inväntande något kallt och hårt bakifrån.

Det var inte ens sjukt blöt i skogen utan bara jävligt fint. Det var så läckert att jag släppte lite på promenerandet periodvis och sträckte ut det AspLövska löpsteget i blåbärsriset.

Det såg rätt bra ut kan jag tänka mig.

1 kommentar:

karin sa...

jag hade blivit otroligt bitter av att läsa detta, OM det inte var så att Centrum Ok pga grymnattas frånfälle bestämde sig för att dra till skåne denna helg. Varmt, mjukt och soligt beats kallt, hårt och mörkt. För mig personligen alltså.