torsdag, december 03, 2009

Sockerfällan ligger inte på latsidan

 
Coca-Colatarmen skriker och för att jävlas finns det finns ett par ton godis i putiken. Jag skulle kunna fylla bollhavet på Silja Europa med allt godis och sen vältra mig naken i snaskigheterna.

Men jag är stark.

Socker som socker som socker tänkte jag och avstod frestelserna som bjöds ut.

Istället svängde jag förbi putiken "Gröna groggen" och inhandlade en finwhiskey. En ny sort. Bowmore "Darkest". Knappt tillåten med sina 15 år på nacken. Det var en angenäm ny bekantskap. Ungefär som att slicka en nytjärad Finsk bastubrygga samtidigt som Salma Hayek ligger och solar bredvid. Salma har inget med smaken på whiskeyn att göra men jag la till henne som kulör-referens.

Jag ger den 5 minnesluckor i betyg.


Inga kommentarer: