måndag, september 14, 2009

Kast med stort drag

I helgen var jag inbjudan på en fiskeresa. Förutom AspLövet själv, som i fiskesammanhang kan likställas med en inskolningslöpare, var det fiskekungen "Mike the Pike" och Norpans fader "Pexx" som trängdes i båten. Jag hade sannerligen behövt lite glada och sura gubber till min hjälp. Jag spred mina kast för vinden och när jag inte hamnade i vassen eller drog upp sjögräs så spenderade jag tiden med att reda ut rulltrassel.

Medans jag gjorde sånt man inte borde göra i en fiskebåt drog dom där lite bättre killarna upp gäddor i parti och minut. Det landade nog på 20 gäddor eller mer till slut. Själv fick jag två småfiskar som en sommardag, i bästa fall [Tänk: bländad av solljuset], kan kallas gäddor.

Men jag är nöjd ändå.

Ni bör se en ledtråd till min tillfredsställelse i en av bilderna nedan.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... kanske det nappar bättre om man inte förvirrar fisken - dvs inte ha en flytväst som matchar draget...

AspLövet sa...

Jag visste väl att jag blev lurad när dom slängde på mig den där Finsk-Neona saken...

Skit också!