tisdag, juli 07, 2009

Den ölen tog skruv

Vad gör jag nu för tiden
- Ehh?
varför hör jag aldrig av dig
- Jag pratar väl med mig själv varje dag.
det var alldeles för länge sen vi sågs.
- Nu fattar jag inte?
Det var de första ord jag sa
när vi sprang på varandra
ute på stan tidigare idag
- Vaddå stan, jag har varit hemma hela dan.
bor jag kvar kvar i samma trea?
vad jobbar jag med?
-Jag är arbetslös ditt taktlösa svin.
Jag bubblade av frågor
jag svarade
- Näee... Det är väl ändå jag som svarar?
sen avbröt jag mig
med mitt bittra leende.

Du ska veta att jag saknar dig
- Jag saknar inte mig själv.
det finns känslor som aldrig tar slut
- Jaha, ska vi kåta upp oss på oss själva nu?
du ska veta att jag inte glömt.
- Inte jag heller. Eller. Det har jag nog förresten.
det finns bilder som aldrig suddas ut
- Är det motsatsen till minneslucka?
jag har vaknat mitt i natten av tystnaden
och önskat att jag sov här brevid mig själv igen
- Uh-oh! Nu kommer du få Fru AspLövet på dig.
en del av mitt hjärta
kommer alltid slå för mig

- Jag fattar ingenting.

2 kommentarer:

Hans E sa...

Ajajajajaj!
När man börjar citera Ledin, om än snyggt travesterat, då är det inte långt kvar. Hör du sirenerna?

AspLövet sa...

Jag tror att när Ledin börjar snurra i skallen är man vid vägens ände. Här hörs inga sirener . Allt ät tyst. Nästan.

Bara Ledin hörs.

Förmodligen är det helvetet.