lördag, maj 30, 2009

Tokspel [inombords]

Jag är för att gynna lokala handlare men nu börjar jag få tokspel på den lokala cykelbutiken. Förra året strulade dom vid en service och för någon vecka sen klarade deras inkompetenta personal inte av att lösa mina problem med punkor. Ett problem som var hur lätt som helst att få bukt med visade det sig. (Tack till den anonyma tipsaren här på bloggen om rengöring invändigt)

I torsdags lämnade jag så in cykeln för att byta vevlager, nya clips och få en uppsmörjning. Dom lovade att den skulle vara klar fredag så att jag kunde cykla idag. När jag ringde igår för att se om den var klar visade det sig att dom "glömt bort" min cykel men dom lovade att jag kunde hämta den idag kl. 09,00. När jag så dyker upp där så finns ingen i butiken (dom öppnar 10,00) men jag fick tag på dom via telefon och då visar det sig att dom har lite problem att få loss lagret trots 15-20 minuters slit (oj, så länge. Imponerande insats!) så den var inte på långa vägar klar. Dom visste inte alls när jag kunde få tillbaka cykeln.

Mesigt jävla svensk som man är tackade jag och sa att det nog skulle lösa sig ändå. Jag kunde lika gärna ha vänt mig om, dragit ner byxorna och bett dom pumpa på medans jag bet mig i tummen för att inte störa dom med min klagosång.

Jag cyklade i alla fall 5 mil på brorsans cykel idag. Efter 2 timmar fick jag ont i baken. Först trodde jag att det var vinklar, storlek och annan geometri på cykeln som var ovant för mig men nu inser jag att det är fantomsmärtor från att jag blir uppkörd av cykelhandlaren.

Jag är en jävla MES!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läser din blogg. Vet inte om jag ska kalla den för intressant, rolig eller spännande. Börjar i alla fall dagen med att läsa den. Jag kallar den för kul läsning även om jag lider med dig.

Sprang också uppe i Kilsbergen vid Rusakulan som du tyckte såg fantastiskt ut. Där använde man inget sköljmedel vid banläggningen.

F Nilsson H45.

Anonym sa...

Vid Rotsunda Torg finns det en kanonkille som kan det mesta om cyklar och som dessutom håller vad han lovar.

PS sa...

Jo, jag är ju en ganska lågmäld person som inte vill sticka ut så jag tyckte det var lika bra att ge tipset anonymt ;-)

AspLövet sa...

F Nilsson >> Jag är inte förvånad över att du inte vet varför du läser det jag svammlar om. Jag är varje dag förvånad över att det kommer folk hit liksom över det jag själv skriver.

Anonym >> Då får det bli dit jag tar cykeln nästa gång. Tack för tipset.

PS >> Jag bockar och bugar för tipset och lovar att inte avslöja att du varit här. Jag vill ju inte skapa en missuppfattning om att du vill vara med och ge din uppfattning om saker och ting.