onsdag, maj 13, 2009

Osunda tisdagar

Jag har börjat inse att jag har ett högst osunt förhållande med alkohol. När jag läser gårdagens inlägg om Centrum OK och deras kommunala resor undrar jag vad jag egentligen menade. Med största sannolikhet är det nämligen jag som skrivit inlägget även om jag inombords förnekar det hela idag. Är det bra eller dåligt att dom åker kommunalt? Menade jag verkligen att dom aldrig kommer till Fredriksberg med kommunala färdmedel? Det måste väl ändå gå även om det tar tid och blir otaliga bussbyten. Vad menar jag egentligen? Jag säger Heja Centrum OK! så skyler vi över allt gammat groll jag skapade igår.

I alla fall har jag ett osunt förhållande med alkohol. På tisdagar. Alla andra dagar är vi bästa vänner. Än sålänge i alla fall. Det kanske dags att jag och alkoholen tar en paus på tisdagar. Blir särbos. Vi tar en bensträckare på varsitt håll. Dags för en intermission helt enkelt.

Vilken jävla tur att det är onsdag idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå kompis. Inte hel regionalt och det gick inte kolla oktober men...
http://helaresan.resrobot.se/pages/Search.action?alwaysUseResRobot=false&searchData%2FsearchType=F&dummy=true&transportModes%2FcarArrival=true&searchData%2FfromIndex=15&fromSuggestedIndex=12&searchData%2FtoIndex=9&toSuggestedIndex=7&searchData%2FroundTrip=false&searchData%2FoutDay=16&searchData%2FoutYearMonth=200905&searchData%2FoutDepartureTime=true&searchData%2FoutHour=01&searchData%2FoutMinute=00&searchData%2FreturnDay=13&searchData%2FreturnYearMonth=200905&searchData%2FreturnDepartureTime=true&searchData%2FreturnHour=13&searchData%2FreturnMinute=10&advancedMode=false&transportModes%2Fx2000=true&transportModes%2Ftrain=true&transportModes%2Fbus=true&transportModes%2Fboat=true&transportModes%2FexpressBus=true&transportModes%2Fair=true&transportModes%2Fcar=true&searchData%2FalternativeStations=true&searchData%2FptAlternativeStations=false