tisdag, maj 12, 2009

Ett slit utan dess like

Idag har jag klippt hela gräsmattan. Vilket i sig är en bedrift när man bor i en lägenhet. Men ändå. Jag klippte så det yrde och gräsmattan på terassen var inte mer än kalkonklippt förrän två öl runnit ner i strupen. Det kan låta som ett behagligt liv men då ska ni veta. Det blåste snett utifrån så ibland fick jag nyklippt gräs i ansiktet. Dessutom stekte solen så ölen värmdes fort vilket gjorde att jag fick hetsdricka lite. Telefonen ringde tre gånger och det var bara reklamnasare som störde. Miniknatarna skulle ha pannkakor mitt i allt så då avbröts klippandet. Öldrickandet avbröts dock inte men ändå. Sen blev jag trött. Man blir lätt det i min ålder. Till slut lade jag tillbaka alla träningskläder, som låg på sängen, i skåpet och flyttade fram det planerade träningspasset till imorgon. Det är ju en dag då också. För övrigt så har jag flera kalla öl i kylen som tigger om min uppmärksamhet.

Imorgon ska jag sortera min träningsstrumpor.

Alla fem par.

Det lär nog ta hela dagen.

Inga kommentarer: