tisdag, mars 10, 2009

En Rånäschock från 2008

Idag har jag suttit i vardagsrummet och tryckt mitt trötta anlete mot terassfönstret. Utanför har snön vräkt ner och jag har muttrat för mig själv.

Rånäsväder.. Rånäsväder.. Rånäsväder..

Jag minns mycket väl mina Rånäskavlar med dess nyckfulla väder och så sent som förra året tvingade jag mig igenom hela tävlingen i skitväder. Som åskådare märk väl. Ett tecken på idioti om något.

För att återuppleva förra årets bisterhet bläddrade jag lite bland korten från den tävlingen. Plötsligt fastnade min blick på ett kort från herrstarten och jag såg något som jag inte sett förut.

Nr: 21 och Nr: 21 och Nr: 21 och Nr: 21 ?



Hur har detta gått till? Har det blivit en kvadrupel-exponering? Näee.. då borde fler löpare än Nr: 21 synas på fler ställen. Är han klonad? Kanske det är fyrlingar som har dispens att springa en parallell sträcka? Något fuffens är det i alla fall i görningen.

Jag tyckte mig känna igen löparen och efter närmare efterforskningar upptäckte jag att löparen i fråga är ingen mindre än Peiza. Nog för att han verkar vara en löpare av yttersta klass men detta kan inte handla om rent mjöl i baguetterna till ben som han visar upp. Smuts och mygel kan bara vara svaret på detta fotobevis. Dessutom vann han startsträckan vilket inte på något sätt reducerar graden av misstanke.

Jag yrkar på livstids avstängning. Eller ännu bättre förresten. Han får springa årets Rånäskavle iklädd endast dom där minimala och tajta löparkläderna han har på sina banlopp. Det kommer svida bra i Rånäsvädret kan jag nog utlova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte nog med att de är fyra. De verkar springa i varandras fotspår också. Jag slår vad om att det var han som ligger sist som var först in.Han ser liksom lite fräschare ut. Hängare, fusk, mygel! Är det för sent att lämna in protest? :-)

Anonym sa...

Får man köra med hare på stafetter?