lördag, februari 14, 2009

Man ser inte sanningen för blotta ögat

Legenden Moon ifrågasätter i en kommentar AspLövets vätskeintag vad gäller alkoholhaltiga drycker. Vill bara meddela att det är inget som helst fusk i den frågan. Det bälgas både starksprit och mer obskyra alkoholfria alternativ i det här forumet.

Bilden i fråga är bara "shoppad" litegrann. Inte så att det fuskats men färgåtergivningen har förstärkts. Man kan förklara det hela med färger som blotta ögat inte kan se ändå finns där. Som att en hund kan höra toner som vi människor inte hör. På bilden nedan kan ni se vad kameran ser och vad som egentligen borde ha synts. Det gula i kärret är verkligheten medans den gråa bildsidan bara är en restprodukt av våra (och kamerans) förslappade sinnen.



Med andra ord kan vit snö lika gärna var gul. Du ser alltså inte vad du stoppar i munnen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nu var du typ sådärjävlaroligigen.
Senast vi åkte båt ihop (delade hytt hem från typ Jucken08) var det j-ligt grått och mulet på muggen, men jag gissar att skenet bedrog med tanke på ditt intag kvällen innan..fan va dimmigt allt var på morgononen när hyttstäderskan knackade på dörren -houmenta, houmenta, båten anlägger till stockholm om 10min, man vill bara dö!

Nu vill jag bara se Sören på isen!! (den fattade du inte, eller hur?)

Hepp för fan!

AspLövet sa...

Du talar i gåtor. I min värld finns bara två sanningar.

Min sanning och minnesluckan.

Tyvärr är minnesluckan den bättre av dom två.

Anonym sa...

Jag är en gåta, min familj undrar fortfarande vilken planet jag kommer ifrån.

Nää, nu ska jag ut och pinka på min tomt och det kommer bli ett riktigt gult pisshål i snön, givetvis gulare än ditt ;)

Sören,
Svara nån gång!

Anonym sa...

Känns inte bra att Asplövet färgförstärker verkligheten. Besviken.

AspLövet sa...

Molson>> jag förstärker inte verkligheten. Jag bara visar det som kameran inte vill återskapa. Hade jag haft systemkameran med, istället för den sunkiga kompaktskräpkameran, hade du sett att det bubblade och fräste om AspLövets smällgula urin också.

Mitt urin påminnde om kokande Lakka den där dagen.