torsdag, februari 26, 2009

Det blir nog finväder på årets 10mila

Idag tog jag mod till mig och klev ut i friskluften. Ville försäkra mig om att vintern fortfarande rasade ut bland våra fjällar. Tyvärr såg jag inga fjäll från terassen men jag såg en gräskant som började titta fram.

Härligt våren är här!


Slängde mig på telefonen för att ringa 10mila-ledningen med dom glädjande nyheterna men behärskade mig. Kom på att den tävlingen ju går nere på kontineneten och det med all säkerhet är kortbyxväder där nere vilken dag som helst. Det kommer bli en varm 10mila-natt i år. Någonting i hästväg. Varmblodigt. Typ Jukola 1998 i Lohja-Siuntio. Jäklar vilket finväder.



[Notering: Gräskanten i väster på bilden kan eventuellt ha något fuffens i görningen med ljusslingan som blev bortklippt av fotografen. Jag lät den värma lysa vidare. Om inget annat kan jag ju lura mig själv]

Inga kommentarer: