onsdag, februari 18, 2009

Att misslyckas är inte OK

Igår var jag på en föreläsning i ämnet ”Miniknatare”. Det var en sak som fick mina tankar att vakna till under tristessens sövande påverkan.

Barn lär inte av sin misstag förren dom är 12 år.

Det må så vara att barn inte lär av sina misstag men den där 12-års gränsen kan enligt mina erfarenheter flyttas hur högt upp som helst. Jag känner till orienterare som fortfarande på mycket äldre dar inte har lärt sig av misstagen dom späker sin outtnyttjade skalle med. Det är samma falerande och samma bortförklaringar tävlingshelg efter tävlingshelg.

Vad föreläsaren menade var att istället för misstagen så utvecklades Miniknatare när dom lyckas. Den teorin håller jag med om. Jag har varit en lyckad orienterare i hela mitt liv och se hur framgångsrik jag blivit. Ja..ja.. Om man bortser från rent kroppsligt alltså. Min kropp var ett misslyckande redan från början och där stämmer teorin igen ty jag har inte lärt mig något av min misslyckade kropp överhuvudtaget.

Att misslyckas är med andra ord bara slöseri med tid.

Inga kommentarer: