onsdag, februari 18, 2009

"Arg" är så 2009

AspLövet var på ishockey i kväll. AIK mot Leksand. Det var mycket folk på plats och stämningen var nog så god som på 10mila eller Jukola. Med en skillnad. 90% av publiken var arga. Jättearga. Mest hela matchen faktist och det gick nästan överstyr i sista perioden då Leksand vände matchen och vann. Dom skrek på spelarna, bortafansen och dom skrek vredgat på domaren. Sen tror jag att dom skrek på varandra vid ett tillfälle och förvirring uppstod innan dom upptäckte en bög och ett par bönder för då skrek dom sig hesa till den udda konstellationen. Själv hukade jag i bänkraderna och hejade inte alls på mitt lag för dom arga verkade inte gilla bortalaget. Jag kommer ju dessutom från Lapplands Väsby och räknas säkert som bonde i dom argas ögon.

Vi kanske behöver mer sånt här på våra orienteringstävlingar. Hat och raseri skapar mer massmedial uppmärksamhet än orättvis gaffling och kallvatten i duschen.

Jag kan sälla mig till den arga skaran 2009. På Jukola ska jag ha med mig en tvåpinnars-flagga med texten..

DET ÄR FEL PÅ ALLT

På baksidan ska det stå..

KORVSOPPAN ÄR SLUT - VÅGA VÄGRA MAKKARA

Någon mer som är sugen på att vara lite arg 2009?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ingen anledning att hetsa upp sig:

If this life is driving
You to drink
You sit around and wondering
Just what to think
Well I got some consoloation
I'll give it to you
If I might
Well I don't worry bout a thing
Cause I know nothings gonna be alright

You know this world is just one big
Trouble spot because
Some have plenty and
Some have not
You know I used to be trouble but I finally
Saw the light
Now I don't worry bout a thing
Cause I know nothings gonna be alright

Don't waste you time trying to
Be a go getter
Things will get worse before they
Get any better
You know there's always somebody playing with
Dynamite
But I don't worry about a thing
Cause I know nothing's gonna be alright

Anonym sa...

ASP>>Vafan!
Går du på bottenhockey? hoppas att du slapp pröjsa för pilleten.

Visste du om att DIF spelar i högsta ligan?

AspLövet sa...

Nu slapp jag iofs betala då jag satt på sponsorhyllan men det finns inga pengar i världen som kan värdera skönheten i Leksands hockeylag.

Sagt i perspektiv av att jag är arbetslös, menlös och lite modlös.

Ser förövrigt fram emot Jucken när du och Musta sjunger DIF-ramsor hela bussresan.

Anonym sa...

Vad var det svensken sa när Lillehammer fick OS:

"Jag é inte ARG - jag é förbannad!"