lördag, januari 17, 2009

AspLøvet

AspLövet har fått ett lukrativt erbjudande om att själsligt emigrera till Norge. Tydligen finns det folk i andra länder som fortfarande förstår storheten hos världens bästa orienterare. Med folk menar jag folk högt upsatta inom den Norska orienteringssfären. Mycket kan man säga om Norrmän men god smak har dom. Förutom att bli Norsk medborgare vill dom att jag ska ingå i ett hemligt projekt som ska kulminera 2010.

SHOW ME THE MONEY! skrek jag på mailen.

Budet jag fick var en tunna med spillolja, en lusekofta och så mycket torsk jag orkade bära med mig i famnen. Jag har inte svarat på budet ännu men AspLövet är ju billigare än en pingisbollskjutande hora på Bangla Road i Phuket så mer ersättning är så behövs inte.

Jag känner mig plötsligt både smutsig och upprymd.

Inga kommentarer: