fredag, januari 02, 2009

AspLövet 4.3

Välkomna ska ni vara till lanseringen av AspLövet 4.3

AspLövet har funnits i många versioner. Tidiga versioner hade många barnsjukdomar och var väl inte speciellt kompatibla med omgivningen men sen började det bli styr på saker och ting omkring version 1.0. Redan vid 1.5 dök tyvärr schlatterviruset upp och raserade en illusion i dagande. Version 1.8 var väl den första releasen som verkligen visade potential och även om det dök upp lite knäbekymmer i kommande upplagor var flera av versionerna på 2.x och uppåt riktigt funktionsdugliga. För att inte säga fantastiskt bra, men det är det inte många som känner till. Det dök dock upp några fulversioner på marknaden mellan varven. Dom har vi dock grävt ner i New Mexicos öken. (Guldstjärna om ni löser den kopplingen)

Sen rullade versionerna på med ömsom vin och alldeles för lite vatten. Lagom till version 3,0 började tendenser till gubbvader synas och underhållet var inte av bästa kvalitet. Till 3.5 var tanken att det skulle bli en rejäl uppgradering men det blev inte mycket av det. Inte för att upplagan var en total katastrof med pest eller kolera men nog var det synonymt med en elakartad venerisk sjukdom i alla fall. Dom senare versionerna av 3.x lades i princip på is och allt kvarvarande krut sköts mot framtiden. Till version 4.0 där drömmar spikades och förhoppningar smektes. Allt var upplagt för den stora comebacken och om bara tanken kunde vält kor så hade det kunnat bli succe. Men nu blir aldrig livet den utopi man inbillar sig förtjäna. AspLövet goes H40 med versionerna 4.0, 4.1 och 4.2 var i paritet med storslagna fiaskon som Gizmondo, Betamax och New Coke.

Vad händer då med version 4.3 kan man fråga sig.

Ingenting mina vänner. Om det nu finns några såna kvar. Vänner alltså. AspLövet 4.3 är med andra ord ännu ett steg bakåt i utveckligen. OK, ganska många steg för att vara ärliga. En fulversion helt enkelt för att återkomma till det ordet.

EN FULVERSION

Om den kunde köpas fanns den i bästa fall i utvalda Rustabutiker.

Inte för att någon bryr sig.

Inte ens jag själv

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag påstår att version 4.3 aldrig varit bättre och att tidigare versioner varit så bra som de över huvud taget kan vara så har jag inte fattat nå'nting. ALLTSÅ, JAG HAR INTE FATTAT ETT SK-T!
I alla fall så njuter jag, är vän (om än föraktad) och bryr mig.

AspLövet sa...

Har jag aldrig varit bättre än 4.3? Det gör mig ledsen att höra. Här lever jag i tron att jag en gång i tiden var världens bästa orienterare.

Dessutom tror jag att det är du som fattar det mesta och vi andra som famlar i blindo. Föraktad kan du också leta i stjärnorna efter.

Med detta vill jag säga att du borde själv skriva mer i något forum eftersom, du är en ordvrängare av rang.

Anonym sa...

Aha, nu fattar jag. Det var ju det jag sa. Fattat nada!
Varje version har sin egen skönhet.
Jag minns faktiskt några suveräna versioner under eran 3.X. Var inte just 3.0 en ovanligt bra?
Framåt version 5.9 kan det vara dags att ifrågasätta sina förståndsgåvor.