måndag, december 15, 2008

Stockholm till Skåne

Det här med 10mila i Skåne. Jag vet inte jag. Stenmurar och uppstigade grönområden i all ära men det känns inte riktigt rätt. Litegrann som att springa Smålandskavlen i Bollnäs. Grymnatta i Humlegården. Älgdrevet på Gotland. Där skulle det bli dubbelt fel då dom inte ens har några älgar på Gotland. Eller vad skulle folk säga om O-ringen flyttade flyttade ner på kontinenten? Jag tycker att dom borde jobbat mera med kvalitetssäkring och utslagsgivande tävlingsområden hemmavid istället för att leasa ut arrangemanget. Fast dom kanske inte orkar längre. Den känslan kan jag faktist förstå. Så är det nog. Leda och förbannad tidsbrist. Ett tecken av dagens samhälle. Kanske är det lika bäst att dom säljer ut arrangemanget för gott. Jag får nog fortsätta och hålla mig i skrubben framför datorn vid kommande 10mila. Om den nu inte hamnar i Malingarna. Då är jag där. Garanterat. Men Skåne? Näee...

Inga kommentarer: