måndag, december 15, 2008

S.p.OL

Härförleden (vilket fantastiskt ord) arrangerade jag S.p.OL för klubbens lite mer intresserade medlemmar. S.p.OL är alltså inget mer avancerat än en Stads-pub-orientering. Löparna delades in två och två och hade sen som uppgift att lokalisera diverse pubar som jag med kryptiska ledtrådar och gradangivelser ledde dom till. Det gick rätt bra för dom även om några fick ringa katastrofnumret till mig då dom hamnade i fel kvarter i sitt sökande. Vad som däremot inte gick lika bra var mina övningar som jag plågade deltagarna med vid kontrollerna (Läs: pubarna). Bland annat var dom 8 lagen tämligen usla på nedanstående övning där dom skulle identifiera idrottsstjärnor. Bara 2 lag knäppte Sebastian Coe och bilden på honom måste ju vara en av dom mest kända idrottsbilderna som finns. Illa. Inte kände dom igen orienterarna heller. Illa det också. Men annars var det rätt kul. Inte illa alls.

Inga kommentarer: