tisdag, december 30, 2008

Har en zombie puls?

Av fru AspLövet fick jag häromdagen en klocka med inbyggd pulsmätare. Inte med bröstband alltså utan en vanlig klocka som tar pulsen genom undersidan av boetten på något jäkla sätt. Fru A ville inte ha klockan då det rör sig om en reklamklocka från hennes företags största konkurrent. Känsligt värre. AspLövet däremot är lättköpt och gör gladeligen reklam för allt som sätts i hans händer. Eller på handleden som i detta fall.

Dock har jag redan efter några dagar fått problem med klockan. Inte så att den slutat fungera eller från början fungerat dåligt. Tvärtom. Den funkar hur bra som helst men jag har fått ett tvångsmässigt beteende att ta min puls. Hela tiden. Ungefär var 10:e minut känner jag mig nödgad att kolla min puls. 67. 69. 70. 66. 71. 65. Variationerna på min puls blir inte så stor när man sitter ner framför jobbdatorn och försöker se upptagen ut. Inte heller är det någon vilopuls att skryta om. Den höga pulsen jag uppvisar när jag är nere i varv betyder förmodligen att jag är dåligt tränad.

Förmodligen dåligt tränad.

Jag hörde det av mig själv först.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänker på ”Time” av Bowie (från Aladdin Sane 1973):

I look at my watch it say 9:25 and I think
"Oh God I'm still alive"