tisdag, december 30, 2008

Fettslunga

Jag undrar om vetenskapen har uppfunnit någon Fettslunga ännu. Satt och funderade på det konceptet när jag såg reklam om en salladsslunga. Ni vet ett sånt där köksredskap som man slungar bort allt vatten ur sköljd sallad med. Finns det något liknande som man kan slunga bort fett med tro? I mansstorlek alltså.

Jag skulle vilja sätta mig i en sån apparat och låta g-krafterna slunga runt mig så att allt fett pressas ur min kropp. Hur vetenskapsmännen löser det så att enbart fettet pressas ut och inga andra kroppsvätskor låter jag vara osagt. Det är väl för fan inte jag som är uppfinnaren. Någon av alla dessa Nobelpristagare borde väl sätta sina hjärnceller till ordentlig nytta för en gångs skull. Tänk vad skönt att bli slungad och sen halka ut drypande av flottyr och fleromättade fetter. Man får direkt ställa sig i en avfettningsdusch. Efter avspolning och blåstorkning är man slank och fettfri som selleristjälk. En sån apparat vill jag ha.

Om det nu inte finns någon fettslunga på marknaden ännu så antar jag att man få gå den långa traditionella vägen. Sund kost och mycket träning. Det funkar väl det också. Fast en Fettslunga hade ju av tidsmässiga skäl varit att föredra.

Det blev förresten Burger King idag på lunchen.

Det var mer som att Fettslanga.

Inga kommentarer: