tisdag, augusti 14, 2012

Tankar precis innan man somnar med lite dreggel på hakan.


2013 kommer vissa orienteringsskor att börja gå i pastellfärger såg jag idag när en leverantör var på besök i Putiken och visade upp kommande kollektion. Pastellgrön. Pastellblå. Pastellröd. Pastellrosa. Pastell. Vilket får mig osökt att tänka på Pastiller. Tjärpastiller. Vilket inte är så gott. Vilket får mig att tänka på att jag inte har gått så mycket på sista tiden. Varken attackpromenader eller rask gång på väg mot andra sidan. Dom kanske inte är klara. Dom på andra sidan alltså. Dom brukar ju inte vara klara utan man får fråga minst två gånger. Är ni klara? Näee. Buuuu! Skit i det nu tänkte jag trött. Sen sov jag.

2 kommentarer:

Mad Man sa...

Jag tänkte på det engelska ordet "past". Vilket i.o.f.s passar lika bra i detta sammanhang.

Ola Orädd sa...

Tjärpastiller, vad finnarna kan hitta på. På Jukola 2006 fick man tjärschampo. Jag vårdar min flaska ömt...