lördag, april 21, 2012

Tortyr i sin hemskaste form


Idag var den almbulerande Putiken på rymmen igen. Eller igen och igen. Efter förra helgens vinterfadäs var vi på banan. Eller nere i ett grustag för att vara exakt. Det var rena tortyren. TORTYR! HÖR NI DET! Vi stod förvisso fint placerade på TC men 50 meter framför våra näsor smög en vacker skogskant ner och visade upp både undersköna bergshällar, gles barrskog och solsken. Sicket helvete. Gråten stockade sig i halsen på mig ju längre dagen led. Och som jag led. Dessutom var det en varvningskontroll placerad, för dom där seniorerna, precis där jag toksuktade med mina blöta ögon. Dom sprang väl lika fort som AspLövet rörde sig på en vilodag på den tiden det begav sig. Det kanske är den farten dom håller nuförtiden. Vad vet jag. Det var i alla fall rena tortyren. TORTYR! HÖR NI DET!

När jag kom hem hörde jag en röst i mitt huvud.

"Vad sägs om en öl på det här?"

Märkligt det där med röster i huvudet.

2 kommentarer:

Löparlotta sa...

Det var du väl värd efter den grymma plågan!

AspLövet sa...

Det blev 1 (en) öl. Det är min belöningsnivå tydligen.