tisdag, december 20, 2011

Dagens I-landsproblem med skogsanknytning

 
Kan någon säga till dom där Danskarna som odlar alla jävla granar att deras fattigmansträd har för stor jävla stam nertill för att passa i en hederlig svensk julgransfot. Jag valde den med ynkligast stam (på köpet fick jag en spretig stackare som redan barrat klart) för att få ner den i vår högst normala fot men inte fan passar den. Jag betalar inte 250 spänn för att behöva stå och hugga till fanskapet på terrassen. Om man kan genmanipulera fram växter och frukt som beter sig bäst fan man vill borde väl något så enkelt som en gran inte vara så svårt.

Nästa år köper jag en plastgran.

Eller dricker mer vid granoperationen.

Ännu bättre. Plastgran och mer dricka. Genialiskt. Jag har fan själv alla barr på trädet som det verkar.
 

5 kommentarer:

gsb sa...

Köpa dansk julgransfot till nästa år?

Anonym sa...

Ge fan i å köp gran nästa år - investera samma stålar i en pava whisky istället

AspLövet sa...

Om Carlsberg gjorde julgransfötter skulle dom förmodligen vara dom bästa julgransfötterna i världen. Säljs dessutom med en back öl på köpet.

Leif sa...

Det känns som om en back öl skulle funka bra som julgransfot. Det är bara att ta ur en flaska så passar granen där.

jantheman sa...

Passende drikke til granoperasjonen: Gran Reserve