lördag, oktober 29, 2011

Stoppa skuggningen. Ingen skuggning. Stoppa den nu.

 
Jag kräver ett totalförbud av skuggning i alla klasser inom orienteringssporten. Omgående. Det spelar ingen roll om det är blöjbarn eller sinnessvagt vuxna som skall ut i skogen. Låt dom klara sig själv. Hittar dom inte hem så vadå? Det är väl inte hela världen.

Bra! skriker alla. Hårdare tag från början. Sluta hålla handen. Låt dom veka falla ifrån för det kommer dom ändå göra förr eller senare. Det är väl ändå en TÄVLINGSVERKSAMHET vi håller på med.

Ja... Jo... Det tycker väl i och för sig jag också men den viktigaste anledningen till att skuggning skall förbjudas är mycket allvarligare än så. Det finns konkreta bevis på att gubbvader trivs på lättlöpta stigar framförda bakom snabba små ben som letar stigförgreningar. Och med trivs menar jag går sönder. Hände en jag känner mycket väl idag. Min enda vän faktist. Jag själv. Sann historia.
 

4 kommentarer:

Kula (lite delaktig i arr:et) sa...

En försmak av sprintälskarnas hämnd...

Hans E sa...

Nä Kula, nu har näthatet nått sin absoluta bottennivå.

Kula sa...

The båttom is nådd menar du?! Nej du, snart ska jag se till att lansera microsprint - en variant man kan utöva med sig själv på t.ex. jobbet: 1.Vänstra kanten på kopiatorn 2.Högra bestickslådan i fikarummet 3.OHkanonens on-knapp 4.Tangenten "S" (s som i sprint)på ditt tangentbord 5.Det tuffa vägvalet till mötesrummet "Basen" osv osv På detta vis har vi även löst rekryteringstappet inom svensk orientering då ALLA som sitter inspärrade på kontor automatiskt blir kollektivanslutna (dags damma av denna fina gamla fackliga försäljningsmetod) då alla ändå kör microsprint dagarna lång.
Låt se - first we take Manhattan, then we take .. en liten shop på Knugensholme!

Anonym sa...

Kula? Har man inte normalt två??