tisdag, juli 26, 2011

Det kom en donation. Till.

 
Titta vad som mer låg i lådan från Palmis. En tumdosa av okänt märke. Kan Palmis ha byggt den själv? Var det kanske just den här kompassen som i Palmis vänsterhand tog silver på NOM 1984 för att sen på kavlen ställa till det då Palmis "tappade tumgreppet" vid den 9:e kontrollen. Spännande värre att bara låta fantasin skena iväg. Tänk bara hur många länder den här kompassen besökt. Minst ett par fler än Palmis själv om jag får gissa. Förövrigt ligger kompasshusets "norrstreck" på 240 grader. Förstå hur jävla bra han hade varit med en korrekt kompass. Jag förstår.

1 kommentar:

Palmis sa...

Nu måste jag dementera. Jag har aldrig sprungit med tumkompass. I och för sig testade jag en gång men du funkade inte för mig. Så jag veta faktiskt inte vad jag fått kompassen i från. Det andra som är värre är det som står på Wikepediasidan. Jag älskar glass och är obesegrad i glassätartävlingar. Men det enda som jag inte är så förtjust i är chokladglass. Så lita inte på Wikepedia (och Asplövet)