lördag, juni 04, 2011

ContadorLövet

 
Om alkohol hade varit dopingklassat kunde man utan huvudbry utse AspLövet till dagens Contador. Jävlar vad jag var pigg i benen. Något som på förhand inte alls var förväntat. Dagens 44km på mountainbiken blev den 7:e rundan på dom senaste 10 dagarna och jag har varit både sliten och mera sliten sedan torsdagens runda. Dessutom hade jag idag sällskap av två lite bättre killar som både är atletiska och snygga. En livsfarlig kombination. Min initiala känsla var alltså att det skulle bli en helvetsdag för mig. Det blev det i och för sig också. Helvets kul. Det spelade ingen roll om det var uppför, utför, på platten eller grisiga skogsstigar. Jag kunde trycka på hur mycket jag ville. En inte helt oskön känsla. Det var egenligen bara sista kilometern från Hemsöp upp till Fläskberget som jag kände lite trötthet i benen. Men den biten är å andra sidan som en sugande hängmyr från valfri Norrländsk fjällsida.

Nu är vi värda en öl.

Jag och Contador.
 

Inga kommentarer: