onsdag, mars 09, 2011

Rosa skor för Gubbvader

 
Jag fick hem lite nya skor till Putiken idag. Kul. För dom jävlarna som kan springa. Ena skomodellen var i alla fall en glättigt chockrosa sak. Och jag tänkte. Orientering har till fullo blivit en kärringsport. Rosa skor och parkorientering. Halleluja!

Men sen började jag fundera på det här med rosa saker. Som Rosa Bandet till exempel. Hur många år har vi hållit på och skänkt pengar till bättre behövande bröst egentligen? Inte verkar det hjälpa. Kanske dags för något nytt. Jag föreslår att "Rosa Skorna" blir en insamlingsgrej för Gubbvader. 100 kronor för varje par skor tillfaller forskningen om Gubbvader. Det är bra tänkt. Det är ju synd om alla gubbvader.

Jag kan sitta i styrelsen mot ett större arvode. Resten förskingrar vi. Fast det berättar vi så klart inte för någon. Frivilliga till styrelsen?


6 kommentarer:

Saucepan sa...

Jag e på.
Har du fixat målvakt?

Anonym sa...

Klaga inte på produkter som höjer sexigheten hos orienterararna, och därmed mängden sex hos oss!

Anonym sa...

Rosa är inte sexigt. Svart eller vit är det...

AspLövet sa...

Jag funderar på Göran Högosta som Målvakt. Det kan inte gå fel.

Saucepan sa...

Game on.
Jag öppnar ett konto pÅ Caymanöarna.

Saucepan sa...

Game on.
Jag öppnar ett konto pÅ Caymanöarna.