torsdag, mars 17, 2011

Premiärtävling för 30 år sedan

 
Äsch!

Vi tar väl en till jävla premiärtävling och gör det med ett ytterst obehagligt 30-års jubileum.

Man skulle kunna tro att AspLövet med detta lopp var uppe och nosade på en topplacering men fan vet. Detta är långt innan "Världens bästa orienterare" kom till sans och på den här tiden slaktade Björn Axelsson allt och alla. Fast han slaktade väl allt och alla långt senare också (om inte fortfarande).

Det mest intressanta med den här vårtävlingen, långt ute i obygden, är att det i H15-16A (vilket borde innbära att det fanns B-klass) var 174 startande. ETTHUNDRASJUTTIOFYRA! Sug på den SOFT!

Handritad kontrolldefinition dessutom.

Ikväll gråter jag mig själv till sömns.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Björn krossar än idag. Fast av andra mer fysiska skäl...

Anonym sa...

Vad står det mellan 5an 6an?

AspLövet sa...

"Snitslat"

Det var så jäkla svårt att hitta till bron så man behövde lite hjälp tydligen

Anonym sa...

Banan handtryckt !
Jag kan ännu i mitt stilla sinne känna doften av färgen...och minnas hur man pillade med kontrollringarna och strecken för att få dem rätt

VJ-löparn sa...

Undrar om det inte var 2500-3000 anmälda till tävlingen. Undrar om det inte blev någon inställd tävling norrut.Legendarisk start mitt i skogen och nära slottsparken med marmorstatyer.