måndag, januari 17, 2011

Slasket blev till is.

 
Ångesten över min cykeltröjsprovning la sig som ett sjok av barr bak i nacken en svettig sommardag. För att skaka av mig olusten gick jag ut och sprang i kvällsmörkret. Det som under dagen varit slask hade runt Fläskberget återgått till is. Hårt underlag.

Under alla rehabår har jag i mina fruktlösa återtågsförsök börjat försiktigt och makligt med förhoppning om att benen sakta ska vänja sig till funktionalitet men det har ändå skitit sig varje gång. Inte så den här gången alltså. Den här gången går jag på direkt med löpning på asfalt där dubbskorna ger hårda stötar rätt upp i bäckenet. Min teori är att eftersom det ändå skiter sig kan dom dåliga nyheterna hellre komma nu än bara lite senare.

Inga dåliga nyheter idag dock men dom kommer.

Dom kommer.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv fick jag ett morgonpass med shorts och t-tröja i c:a 19 plusgrader.
.