fredag, december 10, 2010

Jag är en idiot. En trött idiot.

 
Man börjar bli gammal. Hade en vision om att köra en 4:e kväll/natt i rad med tv-spel och lite finsmuttande på en whiskey. Som verkar dunsta bort i flaskan. Men. Jag är trött. Skippar tv-spelandet och smuttar mig nog till sömns istället. Den enda frågan är om jag ska öppna en ny flaska eller nöja mig med att ha tömt den jag just tömt. Vilket fall som helst kommer jag somna. I väntan på den eviga sömnen sitter jag i soffan. Lite halvtransparent så där. Ena sekunden finns jag medans i nästa så är jag bara ett bleknande minne av mig själv. Ljuset sticker i mina ögon. Om jag bara kunde säga till den idiot som springer varv efter varv i soffan med en monsterlampa att lägga av men jag verkar inte lyssna på mig själv. Jag är en idiot. En trött idiot.

Inga kommentarer: