fredag, december 03, 2010

En tillbakablick

 
Om jag kvällen före min simtur hade vetat om att pooltemperaturen låg snäppet över 15 grader hade jag druckit upp hela flaskan. Nu nöjde jag mig med halva. När väl morgonen kom och jag gick ner till poolen fick jag hypothermia bara genom att doppa tårna i vattnet. Jag gjorde istället slag i saken och bombade mig själv ner i vattnet så att barn och gravida kvinnor spolades långt in i hotellreceptionen. Nu var det tack och lov inte så många som befann sig i vattnet. Efter 25 minuter i vattnet simmandes i en takt som av betraktare kategoriserades som "extremt långsamt" bröt jag mig loss från iskylan och gick till baren. Ölen var varmare än badvattnet. Men den gick ner. Vilket är mer än man kan säga om min fortsatta relation till poolen.

Inga kommentarer: