fredag, december 24, 2010

En svensk världsmästare

 
AspLövet har uppesittarnatt. Jag önskar mig saker. Och nödrimmar. Väntar på en tomte som inte har någon skorsten att krypa ner i. Kanske kommer julklapparna med bud. Eller ett sms-avi. Hämtas ut på närmaste bensinmack. Eller bensinmack och bensinmack. Det är väl mer korvkiosker än bensinmackar numera. Men ändå. Jag är inte egoistisk. Jag önskar mig en svensk världsmästare på en klassisk långdistans. Ingen bok alltså. Inte heller en skjorta eller en Ipad. En svensk världsmästare på en distans som inte innefattar husrundningar och varvningskontroller. Det kanske är för mycket begärt. Girigheten lyser i mina ögon och inte har jag varit snäll heller.

I väntan på min världsmästare så tar jag en klassiker i repris. Men inte sockerbitar den här gången utan Julskum. Man vill ju ligga i synk med säsongen. Även om man är en bluff.

Inga kommentarer: