onsdag, november 03, 2010

Sjuk - Sjukare - AspLövet

 
Jag är nog rätt sjuk. Det kan i mitt fall vara svårt att veta. Jag har ju slutat känna efter. En lätt dragning i ena vaden kan vara en svårartad magsjuka och lite retningar i halsen kan i själva verket handla om att hosta blod. Jag går omkring i ett töcken. Tar betalt för konstiga saker i Putiken men kunderna ser glada ut så förmodligen ger jag utan min egen vetskap fina rabatter. Nåja. Var är väl en LedX-lampa till priset av ett par noppiga orienteringsstrumpor att bry sig om. Dom senaste nätterna har jag inte sovit. Skallen går på högvarv i någon sorts feberfylla och jag löser ovärdsliga problem. Tror jag. Jag minns inte riktigt.

För att råda bot på eländet körde jag ikväll hårt mot hårt. Hällde upp kokhett vatten i en hink modell större och stoppade ner min ynkliga fötter i den tillsammans med någon sorts fotsalt som köps på hink. Billigt skit. Till det. Whiskey. Tyvärr har jag blivit pålurad någon halkass sort. Om man men pålurad menar chansköp på eget bevåg. Black Grouse. På beskrivningen skulle den vara rökig men av den rökigheten syns ingenting. Inte i smaken heller. Besviken. Den var billig i alla fall. Ungefär som jag känner mig.
 

Inga kommentarer: