lördag, oktober 02, 2010

Putikskurs

 
Är alla andra också fulla? Jag är. Vet ju inte hur jag ska bete mig nu när jag äntligen är ledig. Annars då? Själv var jag på bio med Miniknatarna idag. Dumma Mej. Filmen alltså. Även om det passar in på AspLövet också. På vägen hem från biografen gjorde jag ett studiebesök på Hötorget. Man kan säga vad man vill om buskförsäljande orienteringsbutiker men ingen kan matcha Hötorgskillarna. Jag hade hela diskbänken full av kantareller efter att AspLövet Sr hade lämnat av en normal skörd men ändå. Ändå lurade Hötorgsprånglarna på mig ett kilo kantareller. Vilka killar.

- "Halfa priset! 100 krona för ett silo. plus lite extra. Sen en näve till para för dej min vän"

Jag köpte fan.

Så ska jag börja jobba i Putiken.

Halfa priset! 1 sko för priset av två. plus en sko extra. Sen ett glatt leende para för dej min vän. Jag tar kort fan!
 

Inga kommentarer: