torsdag, oktober 14, 2010

10 raka segrar trots en väldigt sen start i lopp 3

 
Idag har jag försökt få igång tävlingsinstinkten i kroppen. Den har legat i dvala sedan sista framträdandet 2004. Var ute på stan under lunchen och körde tävling på övergångsställ. Ni vet den där leken som dom körde i Nöjesmaskinen, eller om det var Nöjesmassakern, på 80-talet. Dom smygfilmade folk som vid grön gubbe skulle korsa ett långt övergångsställ och "sportkommenterade" det hela. Givetvis visste ingen av dom som gick om tävlingen. Fantastiskt roligt. Jag vann 10 raka lopp och kommenterade dom inne i mitt huvud. Nästa vecka ska jag kanske kommentera det hela högt. Då kanske någon rackare ger mig en match. Men det lär inte räcka. Tävlingsinstinkten finns kvar i mig.
 

2 kommentarer:

Kula sa...

Nästa gren kan bli attackstafett eller om det är stafettattack uppför de 116 trappstegen du har alldeles utanför Putiken.
Notera att på Söder kör vi samma gren fast då handlar det inte Sprint som du kör utan om de 144 trappstegen från Slusken upp till Mosebacke.

AspLövet sa...

Söderslusk!

På Kungsholmen är vi mer sofistikerade.

*är full*