tisdag, september 21, 2010

En helt vanlig kväll som vilken som helst

 
Är inte ni uppe än? Jag är uppe än. Hehe. Ja jävlar vad rolig jag är. När jag är själv. Och ingen hör vad jag säger. Då är jag rolig. I alla fall smygrolig. Så där smygrolig så att jag inte förstår själv att jag är rolig. Och jag är ju ensam. Så ingen fattar. Ingen. Inte ens jag själv. Kör en städkväll. Diskar. Viker tvätt. Lägger mig i terrasslådan och låter regnet svalka min trötta kropp. Trött. Börjar frysa. Går in igen. Diskar lite till. Jobbigt att diska. Plockar kläder. Från ett hörn till ett annat. Hittar nya hörn i lägenheten. Hörn jag inte sett bakom högar av andra saker som jag flyttat runt ett annat år. Tar en whiskey. Till. Glömde bort att jag tog en tidigare. Kommer plötsligt ihåg. Men glömmer lika fort bort det jag plötsligt kom ihåg. Säkert något viktigt. Tar en whiskey. Till. Den andra. Efter dom jag glömt bort. Tittar på klockan. Halv ett? Snart lunch. I min värld. Konstigt att det är kolsvart ute. Måste var solförmörkelse. Kommer inte ihåg. Om jag tog en whiskey. Till. Diskar ett glas. Igen. Har tydligen börjat diska saker som redan är diskade. Glömmer bort. Vad jag håller på med. Viker disk. Tvättar whiskeyn. Byter kanal. Fast tv´n är avstängd. Stänger av. Stänger ner. Jobba? Snart.
 

Inga kommentarer: