måndag, augusti 30, 2010

Schh... Jag kan vara buggad.

 
Äntligen har Putiksefen stött på en leverantör som har ett hjärta och med det mutar med ett par skor i rätt storlek. Ynklövets små kantiga fötter sitter som en smäck i dom. Dom här ska varken skänkas, lottas ut eller på annat sätt hamna på orätta fötter.


Dom är mina. Bara mina och på torsdag ska jag köra skiten ur dom i skogen. Så det så. Nu kanske vissa undrar vad jag ska ut i skogen att göra med tanke på att jag inte rör mig i skogen men sätt er ner i sofforna gott folk så ska AspLövet berätta en nästan sann saga från en verklighet som för er förmodligen ter sig skrämmande. Och då ska ni veta att det inte ens är alkohol inblandat denna gång.

Häromdagen blev AspLövet kontaktad av den Svenska Försvarsmakten.

"Vi behöver din hjälp AspLövet. Akut!"

Min första tanke var,

"Finns det ingen mer kvalificerad än mig?"

Tydligen fanns det inte det. Efter att ha skrivit på intyg om tystnadsplikt och annat mumbojumbo så är jag i alla fall redo att göra en insats för Sveriges famtida säkerhet. Jag ska, utan att avslöja för mycket, lära den svenska militären ett och annat om det här med orientering. Förmodligen är det en grupp elitsoldater som behöver få lära sig hur man snabbast och smidigast tar sig fram mellan två punkter i vildmarken. Jag är tydligen mannen för jobbet. Och så rätt dom har. Det är ju kul att MUST har koll på mig.
 

4 kommentarer:

Liga sa...

Vad nu? Någon kollega hann före. Inte så konstigt dock för jag har förstått att MustA är din agent. Har också tänkt konsultera Sefen i lite deep undercover work. Är han i Putiken v.39?

Pälle sa...

Ser ut som en ny variant på den gamla klassikern foppatofflan!

AspLövet sa...

Sefen är i putiken varje dag. Året runt. Utom lördagar för då är han ute på tävlingar och kränger läsglasögon och regnskärmar.

Anonym sa...

Är du säker på att det är Svenska försvaret...dom är ju utomlands nu!
Mutskor/mustskor...på eng "måste-ha-skor"! Dom är säkert proppade med gps och annat...(ser fortfarande på CSI.)