tisdag, juli 20, 2010

Återbesök till 1996

 
Jag passade på att göra ett stopp på dagens MTB-runda. Lägligt nog passerade jag tävlingsområdet där Stockholms Klassiska DM gick 1996. Jag har under alla år stört mig litegrann på sträckan 18-19. Man ser ju ganska tydligt att jag orienterade som jag alltid gjort. Rakt på. Inga bommar. Men tiden på den sträckan har alltid känts sådär. 1,05. Borde ha varit mycket bättre.

Därför stannade jag till där idag och sprang om sträckan. Nu hade jag ingen klocka på armen men inte tror jag att det tog mycket mer än 50 sek. Då ska man också ha i åtanke att jag sprang med cykelskor och fick en fluga i halsen halvvägs. Så bra är jag alltså. På äldre dar.

Fantastiskt nog fanns stämpelbrädan kvar vid den fina sänkan som på den tiden var den 18 kontrollen. Vid 19:e var det soprent men man kan ju inte få allt.

Jag såg inga andra i skogen som var där och sprang om sina banor.

Kanske var det för varmt för dom idag.

2 kommentarer:

Bagis sa...

Vilket godis att leta sig tillbaks via dina länkar...och dina beskrivande rader är fanimej bland det bästa jag läst(som alltid), bland alla krönikörer som försöker vara sig till, här och var, så skönt!
Stort tack för underhållningen!
SKILL, det är vad som du lägger för mina ögon!!

Kula sa...

ajabaja där - snart forbidden ground då en viss stortävlingen kommer gå där 2013
tänk om vi kunde hyra in en båt och då ha camp skarvberget all night (istf dessa jäla militärtält)