torsdag, juli 29, 2010

AspLövet recenserar SemesterSverige

 
AspLövet med tillhörande junta gjorde ett tredagarsstopp i semestersverige.

Det var en blandad upplevelse.


Tom Tits Experiment (3/5)
Kul för både Miniknatare och större barn (som AspLövet). Dyr jävla lunchbuffe. Ingen ölförsäljning. Bonuspoäng för att jag inte blev beskjuten i Södertälje.

High Chaparral (4/5)
Paradis för Minknatare. Rikligt med ölförsäljning. Ena servitrisen, stilfullt korsettklädd, på Kate´s Palace var skitsnygg.

Värnamo Camping (2/5)
En trestjärning camping som förmodligen är ett snittställe vad gäller Svensk camping. Packat med husbilar, husvagnar, tält och campingstugor. O-ringenvibbar med gemensam toa, dusch och disk/kök. Obligatoriskt sliten lekplats med minigolf intill. Liten reception/paniklivs där ett klistermärke på ingången sa allt, "Äntligen här - Pepsi!". Över camping låg ett rökmoln från alla engångsgrillar och en salig blandning av Tyskar, Danskar, Norrmän och livströtta Svenskar tittade snett på varandra. Man kan undra varför jag ger denna tragiska upplevelse en tvåa i betyg men det beror endast på att jag sent andra kvällen tog en skön simtur i den intilliggande, och mycket spegelblanka, Prostsjön. Euforiskt. +1.

Gekås (0/5)
Billigvaruhuset i Ullared levde inte alls upp till förväntningarna. Nu hade jag inga förväntningar men dom förväntningar jag inte hade blev till en monumental besvikelse. Det var kaotiskt trångt och jag gick mest och undrade om jag egentligen brydde mig om hur många kronor jag tjänade på sköljmedlet och kalsongerna. Hela stället liknade OBS-varuhusen på 70-talet. Har tatuerat in "Aldrig Mer Gekås!" på vänster skinka. [Not: Fru AspLövet var överrens med mig i betygssättningen]

Bilsemester (0/5)
Efter 1000km i Aspmobilen på 3 dagar har jag insett att husbil/husvagn/campingkille aldrig kommer stå på mitt visitkort. Fy fan för att rulla bil och stanna på flottiga vägkrogar där den andra är mer lik den förra som du tvingades stanna vid. Det här gör jag inte om.
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fanken att du inte läckte dina resplaner i förväg. Då kunde jag kanske styrt in er på ett schysstare boende och även räddat dig från Ge-Kås traumat genom att ställa en Mtb och lämpligt terrängparti till ditt förfogande.

gsb sa...

Bakplåtspapper! Det är det man ska köpa när man är i Ullared, det har jag sett på TV.

Palmis sa...

Var förbi förra året och det enda jag köpte var en plånbok för 29:-. Ett kap tyckte jag ända tills jag tappade den någonstans mellan Arninge och Åkersberga.