måndag, juni 28, 2010

Ere måndag, eller?

 
Det är lite hett därute idag. Riktigt knock-out-sprint-weather. [insert bad sprint-joke] Vad nu det ska betyda. Själv har jag hållit mig i Putiken. Tror jag. Har varit lite disträ idag. På lunchen var jag i alla fall och åt sushi. Det var lax med ris. Varför dom inte skrev lax med ris på menyn är oklart. Efter lunchen sålde jag några par skor och ett gäng SI-pinnar. Verkar som att folk ska röra på sig i sommar. Det borde ju jag också göra. Om jag ska få behålla fru AspLövet. Men det måste väl komma några gula kort först tycker jag. Tre gula ger rött. Då har jag tid på mig. Ingen brådska med att gå ner i vikt. Kanske därför jag inte tränar idag. Eller undviker öl. Det är ju lite hett därute idag. Riktigt knock-down-beer-weather. Det vet jag vad det betyder. Psssschhh! Sitter på terrassen. Med en kall öl. Är jag hemma redan? Minns inte hemresan. Har varit lite disträ idag. Läser en bok av Tom Dorsey. Man får följa en seriemördare och det kan vara den roligaste boken jag någonsin läst. Man vill inte att han ska åka fast och för varje sida han klarar sig så knyter man näven framför sig och "Schossar!". Sen att det går åt några oskyldiga på hans framfart får man räkna med. Dricker mera öl. Skrattar högt för mig själv på terrassen. Grannarna bredvid tystnar plötsligt. Kanske skrattar jag lite för högt. I min ensamhet.
 

Inga kommentarer: