onsdag, maj 05, 2010

Det innefattar ganska mycket att kunna göra...

 
...vad som helst.

11 kommentarer:

PS sa...

Noterar att det står H40A överstruket på kartan. Med sådana banor så skulle tom jag kunna tänka mig att köra H40.

AspLövet sa...

Se där.. Det har jag inte sett. 9,6km i H40. Det var fan bättre förr. Rekommendationen numera för H40, på klassisk distans, är ju 6,5km. Det är ju ca 30& devalvering av gubbarna på 20 år.

Pälle sa...

Det händer väl att det är 9 på H40 om det är ultralång tävling. Men då brukar det inte vara några anmälda...

Pälle sa...

Vad gjorde förresten världens bästa orienterare på väg till sjuan?

Der Alte sa...

Fantastiskt härlig 1:a kontroll. Antar det var sådana öppningar på tävlingarna som gett mänskligheten gubbvader! Tar av hatten för hur du tacklade 3:e. Förstår i vilken kartpärm Thierry fått inspiration.

Unknown sa...

Snacka om nostalgichock!
Den som hade 72.14 var nämligen jag och har inte sett denna karta på 20 år.... Mina gamla kartpärmar försvann i någon flytt då.
Men idag skulle jag vara glad med 72.14 på en bana på 7 Km och 10 meters höjdskillnad!

AspLövet sa...

Fiskeresan>> Och jag som brukar vara så bra på att skriva namn på segrarna men i detta fall blev det bara en anonym 1:a. Grattis i efterskott.

Vi kan väl låtsas att jag bommade 8 minuter och 5 sekunder på 7:an.

Unknown sa...

Jag ska beställa en kompass av dig i putiken så ska jag ge mig tillkänna där, på en blogg är man anonym....
Tror jag kom fyra i samma klass som du 1983 också. 2-0! :)

AspLövet sa...

*´Hytter med näven*

2-0?

Det måste vara lögn och förbannad felstämpling bakom dom siffrorna.

Unknown sa...

sådär, nu har jag en ny kompass från putiken, bra att ha någon att skylla på när bubblor och felstyrningar slår till.
2-0 kan vara 1-0, 83 var det flera A-klasser såg jag på kartan. Och mitt distrikt parades nästan aldrig ihop med 08-orna. Enda gången man sprang mot 08-or var när man sprang någon snöglopps orientering i Södertälje med mål på något industriområde på hemväg från påskläger i Skåne.

AspLövet sa...

Allt är mitt fel. Behöver du hotta upp kompassen har jag några gamla stegräknare kvar i putiken.