tisdag, april 20, 2010

En morgon att älska

 
Vaknar av att gryningsljuset tränger sig in genom sovrumsfönstret. Men jag inser snabbt att det inte är ljuset som väcker mig. Utanför. En kakafoni av fågelkvitter. Oljudet skär genom glasfönster och betongväggar in under täcket och rakt in i en labil skalle. Fågelkvitter. Kan vara trevligt en gryningsmorgon i Långdunker när man står i kön till en Baja-Maja för att sen ta sig an en redig 10milasträcka. Men nu. Tidig vardagsmorgon. Helvetesljud uppstiget till jorden för att jävlas.

Lägger till småfåglar i min svart bok.

Senare.

Morgonpromenad med Birro. Han bajsar under en tjock gran. Jag kryper in och plockar upp. Så duktig är jag. När jag går därifrån och knyter ihop påsen trampar jag i hundbajs. På gångvägen.

Lägger inte till hundägare i min svarta bok.

Dom finns redan där.
 

Inga kommentarer: